Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία

Σήμερα, λιγότεροι από 3.000 κάτοικοι της Γερμανίας έχουν το προνόμιο να οδηγούν πλήρως ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πρίζας, όταν στους δρόμους ολόκληρης της χώρας κυκλοφορούν πάνω από 40 εκατομμύρια οχήματα.
Ο φιλόδοξος στόχος: μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, στους γερμανικούς δρόμους να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το μέσο για την επίτευξή του: φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για βιομηχανία και καταναλωτές, όχι όμως και επιδοτήσεις για την απόκτηση τέτοιων οχημάτων.

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

IPCC: Οι ΑΠΕ θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου σε 40 χρόνια


Η ανανεώσιμη ενέργεια από τον Ήλιο, τον άνεμο, το νερό ή τη βιομάζα μπορεί και θα έπρεπε να παράγει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αποθεμάτων του πλανήτη μας έως το 2050. Δεν είναι τα αποτελέσματα μιας ακόμη μελέτης, αλλά η εκτίμηση των Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα στο Αμπού Ντάμπι.
Οι συντάκτες του κειμένου επισημαίνουν ότι οι ΑΠΕ μπορούν να φέρουν ενέργεια στις φτωχότερες περιοχές του πλανήτη, να ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια χωρών που εξαρτώνται από την εισαγωγή ενέργειας και να οδηγήσουν σε σημαντικό περιορισμό της παραγωγής εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα ωστόσο με τη Διακυβερνητική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC), για να φθάσει η ανθρωπότητα στο σημείο να καλύπτει το 80% των ενεργειακών αναγκών της από τις ΑΠΕ - από 13% που ήταν το 2008- θα πρέπει μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες να βρεθούν 15.000 δισεκατομμύρια δολάρια – ένα ποσό που υπερβαίνει το χρέος της αμερικανικής κυβέρνησης.
«Η σημαντική ενίσχυση των ανανεώσιμων αποτελεί μεγάλη πρόκληση από τεχνικής και πολιτικής άποψης», αναγνώρισε ο καθηγητής Ότμαρ Έντενχοφερ, εκ των εισηγητών της IPCC. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του συναδέλφου του Ραμόν Πικς, κατά τον οποίο η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη υποστήριξης σε πολιτικό επίπεδο των προσπαθειών για περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. «Η έκθεση δείχνει ότι η ανάπτυξη της ανανεώσιμης ενέργειας μέσα στις επόμενες δεκαετίες, δεν εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα των πηγών, αλλά από τις δημόσιες πολιτικές».
Στην έκθεση αναλύονται περί τα 164 σενάρια για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων με ΑΠΕ, ωστόσο τέσσερα ξεχωρίζουν. Σύμφωνα με αυτά, οι επενδύσεις στον κλάδο των ΑΠΕ σε παγκόσμιο επίπεδο κυμαίνονται από τα 1.300 δισ. έως τα 5.100 δισ. δολάρια έως το 2020 και από τα 1.400 δισ. στα 7.100 δισ. δολάρια για τη δεκαετία 2020-2030.
Η έκθεση της IPCC εκτείνεται σε περίπου 1.000 σελίδες και την έχουν εγκρίνει οι κυβερνήσεις 194 χωρών. Οι συντάκτες της γράφουν ότι κάποιες ανανεώσιμες τεχνολογίες δείχνουν να έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες από άλλες. Για παράδειγμα, η ηλιακή ενέργεια που σήμερα συμβάλλει στην παγκόσμια παραγωγή κατά λιγότερο από 1%, θα μπορούσε έως το 2050 να ενισχυθεί κατά πολύ, υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Η αιολική ενέργεια, που σήμερα καλύπτει το 2% της παγκόσμιας ζήτησης, θα μπορούσε να ενισχυθεί στο 20% και πλέον μέσα στα επόμενα 40 χρόνια.
Η IPCC εκτιμά ωστόσο ότι το μερίδιο της υδροηλεκτρικής ενέργειας θα μειωθεί περαιτέρω, ενώ και το ποσοστό της γεωθερμικής ενέργειας θα παραμείνει χαμηλό.

Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Το «ταξί του μέλλοντος» καταφθάνει στη Νέα Υόρκη


Το μίνι βαν NV200 της Nissan θα είναι από το 2013 το «επίσημο» ταξί της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Μάικλ Μπλούμπεργκ. Τα πρώτα οχήματα θα αρχίσουν να εντάσσονται στο στόλο το 2013, ενώ τα ταξί που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Νέας Υόρκης - συμπεριλαμβανομένων των νέων υβριδικών- θα έχουν αποσυρθεί έως το 2018.
Στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, ο ιαπωνικός όμιλος θα προμηθεύσει στην πόλη 100 ηλεκτροκίνητα Leaf, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν δοκιμαστικά από ιδιοκτήτες ταξί που ενδιαφέρονται να κάνουν μελλοντικά στροφή στις «πράσινες» μετακινήσεις. Επιπλέον, η Nissan θα εγκαταστήσει σε αρκετά σημεία της μεγαλούπολης σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Το NV200 θα είναι εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.000 κυβικών, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής του σε ηλεκτροκίνητο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί τόσο τους ντόπιους όσο και τους τουρίστες, καθώς στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται μια τεράστια γυάλινη οροφή που θα τους επιτρέπει να παρατηρούν τους διάσημους ουρανοξύστες της πόλης χωρίς να... στραβολαιμιάζουν, ρυθμίζοντας παράλληλα οι ίδιοι, εάν το επιθυμούν, τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του ταξί.Όλα τα νέα ταξί θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης, αλλά και πρίζες και θύρες USB για τη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών. Επιπλέον, ο ήχος της κόρνας τους θα είναι πιο διακριτικός από των συμβατικών αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ηχορρύπανση, ενώ θα συνοδεύεται από ένα ειδικό σήμα με τη χρήση των φώτων.Κατά τον Μπλούμπεργκ, θα πρόκειται για τα «ασφαλέστερα ταξί που έχουν κατασκευαστεί ποτέ»: η full extra έκδοση του NV200 - με όλα τα εξαρτήματα και τον εξοπλισμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε λίγο καιρό στη Νέα Υόρκη- πέρασε με επιτυχία τα crash tests. Για πρώτη φορά άλλωστε, τα ταξί της πόλης θα περιλαμβάνουν ακόμη και αερόσακους στα πίσω καθίσματα.
Η Nissan επελέγη μετά από μία αναζήτηση διάρκειας σχεδόν τεσσάρων χρόνων για το «Ταξί του Αύριο» που, σύμφωνα με την προκήρυξη, θα έπρεπε να είναι «άνετο, αντιπροσωπευτικό, εύκολα προσβάσιμο και "πράσινο", χωρίς να θυσιάζει την ευκολία στη χρήση και την ανθεκτικότητα». Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επικράτησε με ευκολία των υπολοίπων διεκδικητών, όπως η Ford ή η τουρκική Karsan.