Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

Το «ταξί του μέλλοντος» καταφθάνει στη Νέα Υόρκη


Το μίνι βαν NV200 της Nissan θα είναι από το 2013 το «επίσημο» ταξί της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Μάικλ Μπλούμπεργκ. Τα πρώτα οχήματα θα αρχίσουν να εντάσσονται στο στόλο το 2013, ενώ τα ταξί που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Νέας Υόρκης - συμπεριλαμβανομένων των νέων υβριδικών- θα έχουν αποσυρθεί έως το 2018.
Στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, ο ιαπωνικός όμιλος θα προμηθεύσει στην πόλη 100 ηλεκτροκίνητα Leaf, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν δοκιμαστικά από ιδιοκτήτες ταξί που ενδιαφέρονται να κάνουν μελλοντικά στροφή στις «πράσινες» μετακινήσεις. Επιπλέον, η Nissan θα εγκαταστήσει σε αρκετά σημεία της μεγαλούπολης σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Το NV200 θα είναι εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.000 κυβικών, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής του σε ηλεκτροκίνητο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί τόσο τους ντόπιους όσο και τους τουρίστες, καθώς στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται μια τεράστια γυάλινη οροφή που θα τους επιτρέπει να παρατηρούν τους διάσημους ουρανοξύστες της πόλης χωρίς να... στραβολαιμιάζουν, ρυθμίζοντας παράλληλα οι ίδιοι, εάν το επιθυμούν, τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του ταξί.Όλα τα νέα ταξί θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης, αλλά και πρίζες και θύρες USB για τη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών. Επιπλέον, ο ήχος της κόρνας τους θα είναι πιο διακριτικός από των συμβατικών αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ηχορρύπανση, ενώ θα συνοδεύεται από ένα ειδικό σήμα με τη χρήση των φώτων.Κατά τον Μπλούμπεργκ, θα πρόκειται για τα «ασφαλέστερα ταξί που έχουν κατασκευαστεί ποτέ»: η full extra έκδοση του NV200 - με όλα τα εξαρτήματα και τον εξοπλισμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε λίγο καιρό στη Νέα Υόρκη- πέρασε με επιτυχία τα crash tests. Για πρώτη φορά άλλωστε, τα ταξί της πόλης θα περιλαμβάνουν ακόμη και αερόσακους στα πίσω καθίσματα.
Η Nissan επελέγη μετά από μία αναζήτηση διάρκειας σχεδόν τεσσάρων χρόνων για το «Ταξί του Αύριο» που, σύμφωνα με την προκήρυξη, θα έπρεπε να είναι «άνετο, αντιπροσωπευτικό, εύκολα προσβάσιμο και "πράσινο", χωρίς να θυσιάζει την ευκολία στη χρήση και την ανθεκτικότητα». Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επικράτησε με ευκολία των υπολοίπων διεκδικητών, όπως η Ford ή η τουρκική Karsan.

Δεν υπάρχουν σχόλια: